Prawdy i mity o pracy w marketingu

Praca w marketingu kusi wiele młodych osób, nie tylko ze względu na swoje stałe, obiektywne zalety, ale także w wyniku takiej a nie innej sytuacji na dzisiejszym rynku pracy. Wiadomo, że w dobie kryzysu ekonomicznego, z jakim mamy obecnie do czynienia, ogólna sytuacja jeśli chodzi o zatrudnienie uległa znacznemu pogorszeniu. Najbardziej poszkodowani są tutaj ludzie młodzi, którzy, z naturalnych przyczyn, nie mogą wykazać się takimi kompetencjami, jakie są szczególnie cenione przez pracodawców w czasie kryzysu, a więc na przykład stażem pracy, doświadczeniem zawodowym itd. Ciekawą alternatywą wydaje się reklama, a raczej praca w branży reklamowej. Wiadomo, że w świecie marketingu, w świecie usługi pt. reklama panują zasady nieco odmienne, niż gdzie, także jeśli chodzi o cechy, jakich oczekuje się od pracowników. O ile w przypadku większości innych branż pracodawcy stawiają przede wszystkim na solidność, której gwarancją mają być takie wartości, jak doświadczenie oraz staż pracy, o tyle w dziedzinie takich rzeczy, jak reklama, największą wagę przywiązuje się do kreatywności oraz talencie nieszablonowego myślenia, zaś młody wiek i brak doświadczenia najczęściej nie stanowią jakiejś poważniejszej przeszkody.

Podobne artykuły

  • Czy trudno znaleźć pracę w reklamieCzy trudno znaleźć pracę w reklamie Jak trudno jest obecnie znaleźć pracę w reklamie. Powszechnie wiadomo, że mamy teraz do czynienia z poważnym kryzysem ekonomicznym, jednym z najpoważniejszych w całej historii. Jednak, […]
  • Czy reklamy mówią prawdęCzy reklamy mówią prawdę Zestawiając ze sobą dwa słowa takie jak reklama i prawda najczęściej trudno oprzeć się uśmiechowi, który samoczynnie układa się na naszej twarzy. Musimy zdać sobie sprawę z tego, jaką […]
  • O marketingu internetowymO marketingu internetowym Według statystyk rynek marketingu internetowego należy do najbardziej dynamicznych i najlepiej się rozwijających sektorów. Reklama w Internecie już jakiś czas temu wyszła z chałupniczego […]
  • Drogie a mało efektywneDrogie a mało efektywne Rodzajów i możliwości na reklamę jest bardzo dużo. Jedną z nich jest reklama w telewizji. Reklama ta charakteryzuje się dość dużymi kosztami względem ilości wyświetleń i czasu trwania […]
  • Reklama kontekstowaReklama kontekstowa Na tematy reklam moglibyśmy się rozwodzić bardzo długo, bo jest to temat rzeka, jak to się powszechnie mawia. Moglibyśmy wymieniać się poglądami na ich temat, mówić, które nam się podobają […]
  • Klient nasz panKlient nasz pan To hasło jest bardzo znane przez praktycznie każdego kto zajmuje się handlem i nie tylko. Jednak trzeba wiedzieć, że reklama wcale nie zawsze traktuje tak potencjalnego klienta. Wszystko […]