O stereotypach na temat pracy w reklamie

Z czym kojarzy się nam praca w marketingu. Według większości obiegowych przekonań reklama to zajęcie raczej lekkie a jednocześnie niezwykle zawodowe, co zapewne stanowi główną przyczynę zawiści w stosunku do copywriterów, którzy często określani są jako nieroby inkasujące nie wiadomo jakie pieniądze za swoje chroniczne nieróbstwo.

Jednak, jak to zazwyczaj bywa ze stereotypami, są one błędne i pozbawione ściślejszego związku z faktami. Fakt, reklama jest branżą specyficzną i odmienną od większości pozostałych sektorów, a praca w marketingu faktycznie niekoniecznie pociąga za sobą konieczność codziennego wstawania o wcześnie rannej godzinie. Jednak to wcale nie oznacza, że reklama stanowi łatwy kawałek chleby a tym bardziej, że często bardzo wysokie wynagrodzenia, pobierane przez copywriterów, nie należą się im. Fakty są takie, że praca w reklamie jest niezwykle stresująca, wymaga nieustannej dyspozycjicopywriterom zdarza się pracować nieprzerwanie przez kilka dni z rzędu, a oprócz tego wymaga umiejętności, które są niezwykle rzadkie i niedostępne ogromnej większości ludzi. Wydaje się więc, że złorzeczenie na ludzi reklamy nie jest przejawem urażonego poczucia sprawiedliwości, tylko najzwyczajniejszej zawiści.

Podobne artykuły

  • O marketingu internetowymO marketingu internetowym Według statystyk rynek marketingu internetowego należy do najbardziej dynamicznych i najlepiej się rozwijających sektorów. Reklama w Internecie już jakiś czas temu wyszła z chałupniczego […]
  • Działanie reklamyDziałanie reklamy Wiele osób mówi, że reklama jest dźwignią handlu. Bez nie poznamy wielu produktów, bez niej nie wyobrażamy sobie funkcjonowanie wielu przedsiębiorstw. Właściwie to one pozwalają trzymać […]
  • Dotrzyj do klientówDotrzyj do klientów Jeżeli chcesz zwiększyć swoją sprzedaż to musisz mieć odpowiednią jakość towaru a dodatkowo zainwestować odpowiednią ilość pieniędzy w reklamę. Moim zdaniem obecnie reklama rozwinęła się […]
  • Reklama na samochodzieReklama na samochodzie Wszyscy bardzo dobrze wiemy, do czego potrzebny jest samochód, bo zapewne wiele z nas takowy samochód posiada. Głównym jego przeznaczeniem jest transport z jednego miejsce w drugie, w […]
  • Reklama kontekstowaReklama kontekstowa Na tematy reklam moglibyśmy się rozwodzić bardzo długo, bo jest to temat rzeka, jak to się powszechnie mawia. Moglibyśmy wymieniać się poglądami na ich temat, mówić, które nam się podobają […]
  • Działanie reklamyDziałanie reklamy Nikomu chyba nie trzeba pokazywać bloku reklamowego, aby wyjaśnić czym jest reklama. Wszyscy to bardzo dobrze wiemy, bo nieraz nie dwa zdarzyło nam się zdenerwować z jej powodu, podczas […]