Dlaczego w sklepach dostajemy darmowe gadżety

Chyba każdy z nas przeżył choć raz sytuację, w której otrzymał w jakimś sklepie darmowe gadżety, takie jak otwieracz do butelek, długopis, balon, czy cokolwiek innego. Z pozoru jest to dobry gest właściciela sklepu, ale kryje się za nim nic innego, jak typowa reklama, która ma nas przekonać do robienia zakupów właśnie w tym sklepie. Reklama w postaci darmowych gadżetów jest znana i stosowana przez wielu producentów od wielu lat. Tego typu reklama sprawdza się zwłaszcza w odniesieniu do przedmiotów codziennego użytków, takich jak długopisy, otwieracze, czy breloczki. Dzięki temu, że większość z tych przedmiotów nosimy często przy sobie, podświadomie patrzymy na logo sklepu, który widnieje na danym przedmiocie i kojarzymy go z miłym miejscem, w którym otrzymaliśmy coś za darmo. Nie trudno zgadnąć, do jakiego sklepu w przyszłości pójdziemy, skoro w jednym z nich zostaliśmy tak dobrze potraktowani. Tutaj dzięki reklamie buduje się więź klienta ze sklepem.

Podobne artykuły

  • Czy reklamy mówią prawdęCzy reklamy mówią prawdę Zestawiając ze sobą dwa słowa takie jak reklama i prawda najczęściej trudno oprzeć się uśmiechowi, który samoczynnie układa się na naszej twarzy. Musimy zdać sobie sprawę z tego, jaką […]
  • Przekonanie klientaPrzekonanie klienta Firm, które wykonują praktycznie każdą usługę jest naprawdę dużo. Jednak niestety bardzo ciężko jest przekonać klienta, że akurat powinien skorzystać z usług naszej firmy a nie kogoś […]
  • Reklama kontekstowaReklama kontekstowa Na tematy reklam moglibyśmy się rozwodzić bardzo długo, bo jest to temat rzeka, jak to się powszechnie mawia. Moglibyśmy wymieniać się poglądami na ich temat, mówić, które nam się podobają […]
  • Postaw na SEOPostaw na SEO Dzisiejsza reklama znacznie różni się od tej realizowanej chociażby pod koniec dwudziestego wieku. Obecnie głównym nośnikiem wszelkim działań reklamowych jest internet. Z całą pewnością […]
  • Wynajmowanie agencji reklamowychWynajmowanie agencji reklamowych Może być tak, że reklama będzie dla ciebie zbyt dużym wyzwaniem i dlatego też zdecydujesz się na wynajęcie do tego calu profesjonalistów, w postaci agencji reklamowej. Musisz jednak […]
  • Drogie a mało efektywneDrogie a mało efektywne Rodzajów i możliwości na reklamę jest bardzo dużo. Jedną z nich jest reklama w telewizji. Reklama ta charakteryzuje się dość dużymi kosztami względem ilości wyświetleń i czasu trwania […]