Czy reklamy mówią prawdę

Zestawiając ze sobą dwa słowa takie jak reklama i prawda najczęściej trudno oprzeć się uśmiechowi, który samoczynnie układa się na naszej twarzy. Musimy zdać sobie sprawę z tego, jaką podstawową funkcję ma każda reklama – ma ona generować zyski dla producentów reklamowanych rzeczy, w związku z czym rzetelne informowanie odbiorców nie jest tutaj priorytetem. Oglądając reklamy niektórych proszków do prania odnosimy wrażenie, że są one dwa razy wydajniejsze, niż „zwykłe” proszki, ale czym są te drugie, na które powołuje się producent lepszego teoretycznie produktu. Ciężko jest ocenić cokolwiek, nie mając skali porównawczej, ale reklama ma działać tak, aby dać ja nam jedynie pozornie, ale za tym nie idą żadne fakty. Dlatego słysząc o płynie do naczyń, który jest lepszy od wszystkich innych pomyślmy od reklamie płynu innej marki, który także jest najlepszy na rynku. Jaki zatem jest wniosek. Któryś z producentów nie ma racji, ponieważ nie ma dwóch najlepszych produktów.

Podobne artykuły

  • Przekonanie klientaPrzekonanie klienta Firm, które wykonują praktycznie każdą usługę jest naprawdę dużo. Jednak niestety bardzo ciężko jest przekonać klienta, że akurat powinien skorzystać z usług naszej firmy a nie kogoś […]
  • Prawdy i mity o pracy w marketinguPrawdy i mity o pracy w marketingu Praca w marketingu kusi wiele młodych osób, nie tylko ze względu na swoje stałe, obiektywne zalety, ale także w wyniku takiej a nie innej sytuacji na dzisiejszym rynku pracy. Wiadomo, że w […]
  • Dlaczego w sklepach dostajemy darmowe gadżetyDlaczego w sklepach dostajemy darmowe gadżety Chyba każdy z nas przeżył choć raz sytuację, w której otrzymał w jakimś sklepie darmowe gadżety, takie jak otwieracz do butelek, długopis, balon, czy cokolwiek innego. Z pozoru jest to […]
  • Wynajmowanie agencji reklamowychWynajmowanie agencji reklamowych Może być tak, że reklama będzie dla ciebie zbyt dużym wyzwaniem i dlatego też zdecydujesz się na wynajęcie do tego calu profesjonalistów, w postaci agencji reklamowej. Musisz jednak […]
  • Linki Sponsorowane kontra SEOLinki Sponsorowane kontra SEO Reklama poprzez linki sponsorowane to delikatnie mówiąc konkurencja dla usługi pozycjonowania stron internetowych. Zdaniem Google AdWords to naturalna reklama, natomiast pozycjonowanie […]
  • Reklama kontekstowaReklama kontekstowa Na tematy reklam moglibyśmy się rozwodzić bardzo długo, bo jest to temat rzeka, jak to się powszechnie mawia. Moglibyśmy wymieniać się poglądami na ich temat, mówić, które nam się podobają […]